DG
5/6 Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen
Profiel
studierichting
Uitbreiding voor biologie en chemie
Uitgebreid pakket fysica: elektrostatica, elektromagnetisme, kernfysica, arbeid en energie, trillingen en golven
STEM-engineering en labo
Uitbreiding voor wiskunde: functieleer/analyse (uitbreiding functietypes, vergelijkingen en ongelijkheden, afgeleiden en integralen), matrices, complexe getallen, hypothesetoetsen
Informaticawetenschappen: algoritmen en programmeren
Je toont inzicht in complexe leerinhouden, legt verbanden tussen leerinhouden en kan logisch redeneren, vooral binnen de focus van het studiedomein en de studierichting.
Je exploreert planmatig verbanden bij het onderzoeken van fenomenen en mogelijkheden bij het oplossen van problemen in biotechnologie, biologie, chemie, fysica en informaticawetenschappen.
Je wil processen in de levende en de niet-levende natuur aanwenden en aanpassen ten bate van mens en samenleving.
Je zet wiskundige vaardigheden in, hanteert wiskundig abstracte concepten en gebruikt ze bij het oplossen van problemen.
Profiel
leerling
Lessentabel
Vak | Lestijden per week | Lestijden per week 2 |
---|---|---|
Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen | 15 | 15 |
Wiskunde | 4 | 4 |
Godsdienst | 2 | 2 |
Aardrijkskunde | 1 | 1 |
Geschiedenis | 1 | 1 |
Engels | 2 | 2 |
Frans | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 3 | 3 |
TOTAAL | 32 | 32 |